Súťaž na Facebooku – viete ako na to?


súťaž na facebooku

Aj súťaž na Facebooku je potrebné vedieť správne zorganizovať. Má totiž isté pravidlá, ktoré by mal jej usporiadateľ dodržať. Hoci kedysi boli pravidlá pre usporadúvanie súťaží na Facebooku prísnejšie, aj dnes je nutné splniť určité kritériá. Aké pravidlá teda Facebook pre súťaže stanovuje?

Čo pri usporadúvaní súťaží nie je dovolené?

Súťaže na Facebooku sú perfektným spôsobom, ako upútať pozornosť verejnosti, získať nových fanúšikov, či dokonca klientov. Preto ak ako komunikačný nástroj používate aj túto sociálnu sieť, mali by ste o usporiadaní súťaže určite pouvažovať.

Čo však pri súťažiach na Facebooku nie je dovolené?

  • V prvom rade platí, že súťaž nesmiete organizovať na svojom súkromnom profile. Na zorganizovanie súťaže využite fanúšikovskú stránku vášho produktu alebo firmy.
  • V rámci súťaže nesmiete fanúšikov a súťažiacich žiadať, aby zdieľali vašu facebookovú stránku
  • Takisto nesmiete pre účasť v súťaži od fanúšikov požadovať, aby „lajkli“ vašu alebo akúkoľvek inú facebookovú stránku.
  • Účastníkov súťaže nemôžete vyzývať, aby označili seba alebo iných vo vašom príspevku alebo fotografii v rámci súťaže.
  • Účasť v súťaži nesmiete ani podmieňovať zdieľaním príspevku na nástenke priateľov súťažiacich.

Zdá sa Vám, že zakázaného je toho pomerne dosť? No stále existuje veľa spôsobov, akými súťaž na Facebooku usporiadať môžete. Čo je teda dovolené?

Čo je pri usporiadaní súťaže na Facebooku možné

Ak chcete súťaž na Facebooku usporiadať v súlade s pravidlami, môžete od súťažiacich žiadať nasledovné:

  • Aby „lajkli“ váš príspevok.
  • Aby „lajkli“ príspevky a fotky, ktoré sú predmetom hlasovania.
  • Aby komentovali príspevky.
  • Aby pridávali príspevky na vašu stránku.
  • Aby vám posielali správy na Facebooku.

Čo z toho teda vyplýva? Pri usporiadaní súťaže na Facebooku môžete od fanúšikov a účastníkov súťaže žiadať, aby pridali komentár alebo príspevok na vašu stránku, prípadne aby „lajkli“ vaše príspevky.

Nezabudnite, že by ste mali zverejniť aj presné pravidlá súťaže a uviesť, že so spoločnosťou Facebook nemá vaša súťaž žiadny vzťah. Po skončení súťaže výhercu neoznačujte. Stačí, ak uvediete jeho meno a budete ho kontaktovať.

ako zalozit eshop

Tipy na usporiadanie súťaže na Facebooku

Máte pocit, že veľa možností na to, aby ste usporiadali dobrú súťaž na Facebooku, vám neostalo? Mýlite sa. Vyskúšajte niektorý z nasledujúcich tipov.

  1. Odpoveď na otázku. V tomto type súťaže položíte jednoduchú otázku, spravidla týkajúcu sa vašej značky, firmy, produktu. Vhodné je tiež uviesť možné odpovede. Správnu odpoveď súťažiaci uvedie v komentári pod príspevkom.
  2. Súťaž „lajkni“ a vyhraj. Táto súťaž je u fanúšikov veľmi obľúbená. Stačí totiž, ak dajú „like“ vášmu príspevku, či fotografii. A vy z nich vyžrebujete výhercu.
  3. Súťaž komentuj a vyhraj. V tomto prípade ide o to, aby súťažiaci komentoval váš príspevok. V pravidlách uveďte, čoho sa má komentár týkať, prípadne čo má obsahovať. Napríklad požiadajte súťažiacich, aby v komentároch uviedli, aký produkt z vašej stránky sa im najviac páči. Zistíte tak pre seba cenné informácie! Z komentujúcich potom vyberiete výhercu. Tento typ súťaže je pre vás výhodný aj z iného dôvodu. Ak súťažiaci komentuje váš príspevok, jeho priatelia tento jeho úkon uvidia. Čo zvyšuje pravdepodobnosť, že takisto kliknú na váš príspevok.
  4. Súťaž pridaj príspevok. Tu môžete súťažiacich vyzvať, aby sa napríklad odfotili s vašim produktom. O výbere víťaza môžete rozhodnúť buď náhodne alebo na základe počtu „lajkov“, ktoré fotky súťažiacich získajú.

A čo sa stane v prípade, ak pravidlá pre súťaž na Facebooku nedodržíte? Nehrozí vám len strata fanúšikov, či spokojných zákazníkov. Môže sa tiež stať, že váš príspevok bude nahlásený viacerými užívateľmi a Facebook sa rozhodne súťaž odstrániť. V najhoršom prípade môže prísť až k zrušeniu firemného profilu. Preto pravidlá určite dodržujte.

Dobre zorganizovaná súťaž vám prinesie originálnu propagáciu a množstvo spokojných fanúšikov. A to sa určite oplatí!

Potrebujete pomôcť s organizáciou Facebookovej súťaže, správou Facebook stránky, resp. zhotoviť reklamu na Facebooku? Kontaktujte nás!

Copyright © 2011 - 2021 NajReklama s.r.o. | ochrana osobných údajov