Blog

Články, návody, tipy a triky

Reklama na Facebooku – oplatí sa ?

reklama na facebooku

V dnešnej dobe sociálnych sietí trávi veľké množstvo ľudí podstatnú časť z online stráveného času práve na sociálnych sieťach. Konkrétne sa budeme venovať socíalnej sieti Facebook, nakoľko je najrozšíreniejšia a nepatrí pod giganta Google, teda má svoju vlastnú nezáväznú cenovú politiku.

Reklamna na Facebooku má za cieľ hlavne informovať o Vašej značke, alebo produkte. Používatelia Facebooku na ňom Váš produkt nevyhľadávajú, naopak o ňom často krát ani netušia. Na rozdiel napr. od televízie, alebo rádia, kde sa Vaša reklama podsúva všetkým divákom / poslucháčom, na Facebooku viete reklamu cieliť na konkrétne skupiny ľudí na základe viacerých faktorov. Viete teda reklamu podsunúť z celej masy ľudí práve tým, ktorých by Váš produkt mohol potencionálne zaujímať.

Napríklad máte eshop s  kabelkami značky Lacoste . Vašou cieľovou skupinou teda budú ženy vo veku povedzme od 18 do 30 rokov, ktoré sú fanúšičky značky Lacoste.

Cielenie reklamy teda nastavíme na:

  • pohlavie: ženy
  • vek: 18 – 28 rokov
  • príslušnosť ku skupine / stránke / značke: Lacoste

Týmto výberom získame skupinu používateľov, ktorých Vaša reklama skutočne zaujme ktorých kliknutie na Vašu reklamu Vám ozaj prinesie nejakú koverziu (splnený cieľ).

Na rozdiel od reklamy vo vyhľadávaní (google adwords), kde Vašu reklamu vidia ľudia, ktorí Vás momentálne hľadajú, prostredníctvom Facebooku oznamujete širokej mase ľudí, kto ste a čo ponúkate. Reklama na Facebooku teda slúži hlavne na budovanie značky, nie na okamžitý predaj (vykonanú konverziu).

Ako reklama na Facebooku funguje ?

Pri Facebook reklame platíte za získane „lajky“, nie za kliknutia na nejaký reklamný banner.

Základom je vytvoriť si na Facebooku svoju stránku, do ktorej vložíte informácie o svojom biznise, odkazy na Váš web, Vaše logo prípadne firemnú grafiku. Do tejto Facebook stránky budete pridávať pravidelne informácie a novinky z Vášho podnikania, prípadne všeobecné zaujímavosti zo sveta týkajúce s Vášho podnikania.

V rámci týchto noviniek raz za čas publikujete reklamnú novinku. Túto reklamnú novinku je možné následne podporiť reklamou aby sa zobrazovala nie len Vašim fanúšikom, ale aj iným ľuďom na základe napr. hore uvedeného filtra. Táto reklama sa potom bude zobrazovať primárne v pravej časti facebooku („mohlo by Vás zaujímať“) ale aj na nástenke medzi bežnými príspevkami.

Ak niekto z Vašich prijateľov klikne, že sa mu Vaša stránka páči na základe platenej reklamy, automaticky sa Vám táto reklama zobrazí v novinkách s odkazom na to, že sa to páči Vášmu priateľovi.

Reklama sa teda takto vetví a prináša Vám možnosť osloviť daného človeka ale aj jeho prijateľov zároveň.

Koľko stojí reklama na Facebooku ?

Reklama na Facebooku je lacnejšia ako reklama vo vyhľadávačoch. Jej celková cena za preklik, resp. like sa dá povedať, že stojí zlomok ceny za preklik z reklamného pútača vo vyhľadávači. Konkrétne čísla ťažko odhadovať, nakolko je to veľmi individuálne. Ak máte záujem o reklamu vo vyhľadávači, teda reklamnú kampaň google adwords, neváhajte nás kontaktovať.

Okrem spomínanej reklamnej kampane Google adwords ponúkame aj zriadenie a správu reklamy na Facebooku. Od vytvorenia stránky na Facebooku s unikátnou grafikou, až po spustenie reklamnej kampane a pravidelné prispievanie do Vašej Facebook stránky. Ak nemáte čas na túto správu, alebo jednoducho nemáte skúsenosti, určite sa oplatí zaplatiť odborníkov, pre správu Facebook marketingu.

Copyright © 2011 - 2017 | NajReklama s.r.o.