Blog

Články, návody, tipy a triky

Provnávače cien – ako na nich

porovnávače cien eshop

Jeden z veľmi efektívnych spôsobov, ako rozšíriť predaj eshopu, je ponúkať tovar aj v porovnávačoch cien. Na Slovensku, ale aj v Česku je  týchto porovnávačov pomerne dosť, no všetkým klientom odporúčame tovar predávať na tých najväčších, teda Heureka, Najnakup a Pricemania.

 

Programy porovnávačov cien:

1. bezplatný program – aby sa Váš eshop dostal na dobrú pozíciu, musí mať najlepšie alebo jedny z najlepších cien. Podmienkou využitia bezplatného programu je u niektorých porovnávačov umiestnenie odkazu na daný porovnávač napr. do pätičky eshopu.

2. PPC systém – bez ohľadu na Vaše ceny produktov bude Váš eshop stále na vrchu pod hlavičkou „odporúčaný obchod“. PPC systém, teda pay per click funguje na rovnakom princípe ako iné programy typu Google AdWords, Etarget, reklama na Facebooku, Sklick a podobne. Nabijete si istý kredit a z tohto kreditu sa následne odpočítava za každé kliknutie na Váš obchod nejaká čiastka. Výška tejto čiastky je daná konkurenciou na dané klúčové slová. Čím vyššia konkurencia, tým je aj drahší preklik a teda umiestnenie na lepšej pozícii ako konkurencia.

Technické zabezpečenie prepojenia

Na to, aby ste Váš tovar mohli umiestniť na daný porovnávač cien, je potrebné mať modul, alebo rozšírenie, ktoré generuje takzvaný „XML feed produktov. Tento feed je vlastne zoznam Vašich produktov v tvare, v akom si to vyžaduje daný porovnávač cien. Nie všetky eshopové riešenia takýmto rozšírením alebo funkcionalitou disponujú. Väčšinou sa za túto extra funkcionalitu pripláca, podľa toho, na koľkých porovnávačoch chcete byť.

S našimi eshopovými riešeniami máte tieto prepojenia už automaticky v cene. Radi Vám zároveň pomôžeme s registráciou obchodu v týchto porovnávačoch a so správnym nastavením profilu.

Získavanie spätnej väzby, feedbacku cez porovnávače cien

Ďalšou dôležitou službou týchto porovnávačov cien sú takzvané „feedback systémamy„. Feedback systémy slúžia na získavanie spätnej väzby od zákazníkov, ktorí u Vás nakúpili. Každému zákazníkovi odošle daný porovnávač cien v prípade aktivácie feedback systému 2 týždne od nákupu email s dotazníkom spokojnosti. Obsahy týchto dotazníkov sú následne k dispozícii v profile Vášho eshopu a sú dostupné pre ostatných potencionálnych zákazníkov.

Ak sa o svojich zákazníkov naozaj staráte, zákazníci sa Vám odmenia pozitívnymi hodnoteniami a tým zároveň získate dôveru pre nových zákazníkov. Noví zákazník radšej nakúpi v obchode, ktorý má kládné hodnotenia ako v obchode, ktorý nemá žiadne hodnotenia. Po obdržaní istého počtu kladných hodnotení dostanete certifikát napr. „overené zákazníkmi“, ktorý si môžte zobraziť vo Vašom eshope, že ste obchod, ktorý je overený a odporúčaný zákazníkmi.

Prepojenie na feedback systémy je opäť potrebné zabezpečiť po technickej stránke. Naše eshopové riešenia toto prepojenie majú takisto už v základnom balíku bez doplácania.

Copyright © 2011 - 2017 | NajReklama s.r.o.