Blog

Články, návody, tipy a triky

Zákonom stanovené povinnosti eshopu – aktualizované

povinnosti eshopu

Ak chcete mať istotu, že Váš bude „košér“ z pohľadu platnej legislatívy, určite by ste nemali podceniť nasledovný zoznam povinností.

V prípade, že sa rozhodnete pre eshop od nás, všetky uvedené náležitosti budete mať zapracované bezplatne.

Alternatívne riešenie sporov

alternativne riesenie sporovPomerne čerstvou novinkou je povinnosť eshopu umožňovať zákazníkom alternatívne riešenie sporov. V preklade to znamená, že ak z nejakého dôvodu vznikne medzi Vami (tj. prevádzkovateľom eshopu) a zákazníkom (spotrebiteľom) nejaký spor, mali by ste mať k dispozícii tretiu stranu, ktorá tento spor dokáže vyriešiť.

Umiestnenie: VOP + potvrdzujúce emaily.

Ochrana osobných údajov

ochrana osobnych udajovSúčasťou VOP by mal byť aj článok o tom, ako nakladáte s osobnými údajmi zákazníka a aké osobné údaje spracovávate. Ak osobné údaje zákazníka poskytujete ďalším stranám, potrebné je ich vymenovať. Napr. porovnávače cien, platobná brána, prepravca a pod.

K tomuto bodu samozrejme patrí aj registrácia informačného systému (eshopu) na úrade pre ochranu osobných údajov. Registrácia aktuálne (24.5.2016) nie je nijak spoplatnená, ide o vyplnenie príslušného elektronického formulára na stránke úradu pre ochranu osobných údajov.

V tomto formulári by ste mali uviesť aký typ informačného systému prevádzkujete a aké osobné údaje Vašich zákazníkov spracováva.

Umiestnenie: VOP + potvrdzujúce emaily.

Súbory cookies

cookiesĎalší článok by mal pojednávať o tom, akým spôsobom vo Vašom eshope pracujete so súbormi cookies, čo sú to súbory cookies a ako ich ukladanie môže pomôcť zákazníkovi zjednodušiť nákup.

Samozrejmosťou je aj lišta, ktorá vyzýva zákazníka pri prvej návšteve eshopu aby súhlasil s ich spracovaním. Lišta by sa mala zobrazovať ideálne len pri prvej návšteve, aby návštevníka neobťažovala počas nákupu.

Umiestnenie: VOP + potvrdzujúce emaily + samostatná podstránka.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku

odstupenie od kupnej zmluvyZákazník má nárok na odstúpenie od kúpnej zmluvy do 14 dní na základe zákona č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku.

Vašou povinnosťou je upozorniť zákazníka na všetky náležitosti, na základe ktorých môže odstúpenie vykonať, ako postupovať, aké náklady plynú zákazníkovi a aké Vám.

Pre odstúpenie musíte zákazníkovi sprístupniť patričný formulár.

Umiestnenie: VOP + potvrdzujúce emaily + samostatná podstránka + formulár pre odstúpenie.

ako zalozit eshop

Reklamácia tovaru

reklamacia eshopĎalšou Vašou povinnosťou je informovať zákazníka o podmienkach reklamácie. Ak predávate aj špeciálny tovar (napr. potraviny, použitý tovar), upozorniť zákazníka na špeciálne podmienky reklamácie.

V podmienkach by nemali chýbať informácie o spôsobe posielania tovaru (že nepreberáte dobierky), že náklady na zaslanie tovaru na reklamáciu znáša spotrebiteľ, informácie o 30 dňovej lehote pre vybavenie reklamácie a pod.

Umiestnenie: VOP + potvrdzujúce emaily + samostatná podstránka + reklamačný formulár.

Kontaktné informácie

kontaktne udaje eshopEshop by mal obsahovať minimálne emailový, ideálne aj telefonický kontakt na prevádzkovateľa. Samozrejmosťou sú zverejnené kompletné fakturačné údaje, vrátane zápisu v príslušnom obchodnom registri, kontakty na príslušný inšpektorát SOI.

Ak máte prevádzku, na ktorej je možný osobný odber tak aj adresa prevádzky vrátane jej otváracích hodín. Ak umožňujete platbu prevodom tak aj číslo účtu vo formáte iban.

Objednávkový proces

objednavka eshopPri vytváraní objednávky musíte zákazníkovi umožniť voľbu spôsobu dodacej metódy aj s uvedenou cenou za prepravu + platobnej metódy. Pred odoslaním objednávky by mal eshop zobrazovať sumarizáciu objednávky.

Taktiež nemôžete nastavovať predvolene zaškrtnuté pole s prihlásením na odber noviniek.

Poslednou povinnosťou je formát tlačidla pre potvrdenie objednávky. Malo by byť v tvare „záväzne odoslať objednávku s povinnosťou platby„, nie len „odoslať“.

Potvrdzovacie emaily

notifikacne emailyEshop musí zákazníkovi po vytvorení objednávky odoslať notifikačný email o obdržaní objednávky, v ktorom bude zosumarizovaná celá objednávka.

Konkrétne: spôsob dodania + platby, fakturačné údaje + kontakt na dodávateľa, štandardná dodacia lehota, jednotlivé položky z objednávky + zoznam odkazov na dôležité informácie ako sú obchodné podmienky, alternatívne riešenie sporov, spôsob odstúpenia od kúpnej zmluvy a reklamačný formulár.

Chcete mať eshop „košér“? Rozhodnite sa pre nás.

Ku eshopu od nás od nás dostanete ZDARMA vzorové dokumenty:

  • obchodné podmienky
  • reklamačný poriadok + reklamačný formulár (digitálny alebo vo formáte .PDF)
  • podmienky odstúpenia od kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku + formulár
  • zásady používana súborov cookies + vyskakovacia „cookie lišta“

+ pomoc s ich doplnením o Vaše údaje a pomoc s registráciou informačného systému.

Eshop Vám vieme zhotoviť už od 699€, viac info. Stačí nás kontaktovať.

Copyright © 2011 - 2017 | NajReklama s.r.o.