Blog

Články, návody, tipy a triky

Zákonom stanovené povinnosti eshopu – aktualizované

povinnosti eshopu

Ak chcete mať istotu, že Váš bude „košér“ z pohľadu platnej legislatívy, určite by ste nemali podceniť nasledovný zoznam povinností.

V prípade, že sa rozhodnete pre eshop od nás, všetky uvedené náležitosti budete mať zapracované bezplatne.

Ochrana osobných údajov

ochrana osobnych udajovSúčasťou všeobecných obchodných podmienok musí byť článok o tom, ako nakladáte s osobnými údajmi zákazníka a aké osobné údaje spracovávate. Ak osobné údaje zákazníka poskytujete ďalším stranám, potrebné je ich vymenovať. Napr. porovnávače cien, platobná brána, prepravca a pod.

Ak zákazníkom plánujete rozosielať newsletter s reklamou, potrebná bude aj registrácia informačného systému (eshopu) na úrade pre ochranu osobných údajov a vypracovanie evidencie informačného systému.

Zamestnancom, ktorí budú pracovať s eshopom musíte dať podpísať záznam o poučení spracovania osobných údajov.

Pre lepšie zabezpečenie prenášaných údajov pri registrácii/vytváraní objednávky slúži takzvaný SSL certifikát (zelený zámok pri adrese web stránky).

Požiadavky: správna formulácia VOP, registrácia na úrade pre ochranu os. údajov, správne nastavenie zabezpečenia eshopu (SSL certifikát), poučenie oprávnenej osoby (podpísaný záznam o poučení).

Súbory cookies

cookiesĎalší článok by mal pojednávať o tom, akým spôsobom vo Vašom eshope pracujete so súbormi cookies, čo sú to súbory cookies a ako ich ukladanie môže pomôcť zákazníkovi zjednodušiť nákup.

Samozrejmosťou je aj lišta, ktorá vyzýva zákazníka pri prvej návšteve eshopu aby súhlasil s ich spracovaním. Lišta by sa mala zobrazovať ideálne len pri prvej návšteve, aby návštevníka neobťažovala počas nákupu.

Požiadavky: správna formulácia VOP, zobrazovanie „cookies lišty“.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku

odstupenie od kupnej zmluvyZákazník má nárok na odstúpenie od kúpnej zmluvy do 14 dní na základe zákona č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku.

Vašou povinnosťou je upozorniť zákazníka na všetky náležitosti, na základe ktorých môže odstúpenie vykonať, ako postupovať, aké náklady plynú zákazníkovi a aké Vám.

Pre odstúpenie musíte zákazníkovi sprístupniť patričný formulár.

Požiadavky: správna formulácia VOP, pdf tlačivo pre odstúpenie od zmluvy, doplnenie potvrdzovacích emailov.

ako zalozit eshop

Reklamácia tovaru

reklamacia eshopĎalšou Vašou povinnosťou je informovať zákazníka o podmienkach reklamácie. Ak predávate aj špeciálny tovar (napr. potraviny, použitý tovar), upozorniť zákazníka na špeciálne podmienky reklamácie.

V podmienkach by nemali chýbať informácie o spôsobe posielania tovaru (že nepreberáte dobierky), že náklady na zaslanie tovaru na reklamáciu znáša spotrebiteľ, informácie o 30 dňovej lehote pre vybavenie reklamácie a pod.

Požiadavky na eshop: správna formulácia VOP, reklamačný poriadok

Kontaktné informácie

kontaktne udaje eshopEshop by mal obsahovať minimálne emailový, ideálne aj telefonický kontakt na prevádzkovateľa. Samozrejmosťou sú zverejnené kompletné fakturačné údaje, vrátane zápisu v príslušnom obchodnom registri, kontakty na príslušný inšpektorát SOI.

Ak máte prevádzku, na ktorej je možný osobný odber tak aj adresa prevádzky vrátane jej otváracích hodín. Ak umožňujete platbu prevodom tak aj číslo účtu vo formáte iban.

Objednávkový proces

objednavka eshopPri vytváraní objednávky musíte zákazníkovi umožniť voľbu spôsobu dodacej metódy aj s uvedenou cenou za prepravu + platobnej metódy. Pred odoslaním objednávky by mal eshop zobrazovať sumarizáciu objednávky.

Taktiež nemôžete nastavovať predvolene zaškrtnuté pole s prihlásením na odber noviniek.

Poslednou povinnosťou je formát tlačidla pre potvrdenie objednávky. Malo by byť v tvare „záväzne odoslať objednávku s povinnosťou platby„, nie len „odoslať“.

Potvrdzovacie emaily

notifikacne emailyEshop musí zákazníkovi po vytvorení objednávky odoslať notifikačný email o obdržaní objednávky, v ktorom bude zosumarizovaná celá objednávka.

Konkrétne: spôsob dodania + platby, fakturačné údaje + kontakt na dodávateľa, štandardná dodacia lehota, jednotlivé položky z objednávky + priložené dôležité informácie ako sú obchodné podmienky a tlačivo pre odstúpenie od kúpnej zmluvy.

Alternatívne riešenie sporov

alternativne riesenie sporovIde o povinnosť eshopu umožňovať zákazníkom alternatívne riešenie sporov. V preklade to znamená, že ak z nejakého dôvodu vznikne medzi Vami (tj. prevádzkovateľom eshopu) a zákazníkom (spotrebiteľom) nejaký spor, mali by ste mať k dispozícii tretiu stranu, ktorá tento spor dokáže vyriešiť.

Požiadavky:  správna formulácia VOP

 

Rozhodnite sa pre eshop od nás. V cene Vám zabezpečíme:

  • vzorové obchodné podmienky,
  • vzorový reklamačný poriadok,
  • vzorové podmienky pre spracovanie osobných údajov,
  • vzorové podmienky odstúpenia od kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku + formulár pre odstúpenie od zmluvy,
  • zásady používana súborov cookies + implementácia „cookies lišty“,
  • pomoc s registráciou eshopu na úrade pre ochranu osobných údajov + evidenciu informačného systému,
  • záznam o poučení oprávnenej osoby (tlačivo, ktoré dáte podpísať zamestnancom),
  • valídny proces vytvorenia objednávky + potvrdzovací email so všetkými potrebnými prílohami,
  • kontaktnú stránku so všetkými náležitosťami.

 

Eshop Vám vieme zhotoviť už od 699€, viac info. Stačí nás kontaktovať.

Copyright © 2011 - 2018 | NajReklama s.r.o.