Články

Rady, návody, tipy a triky

Ako založiť eshop ?

Mnoho ľudí dnes rieši problém menom založenie internetového obchodu. Oplatí sa to, alebo nie ? Ak máte dobrý biznis plán, zaujímavý produkt alebo dodávateľa, ktorý Vašu konkurenciu podlezie cenami, potom je odpoveď jasná.

ako zalozit eshop

Ak idete predávať sortiment, ktorý už na trhu je a Vaša cenová politika nieje ničím výnimočná od konkurencie, nezúfajte, aj Vám sa založenie internetového obchodu môže oplatiť.

Často krát je cieľom k úspechu práve zvolenie správnej marketingovej stratégie alebo nadviazanie správneho typu spolupráce s dodávateľom, ale o tom neskôr v tomto článku. Prejdime k hlavnej otázke a tou je

Ako založiť internetový obchod ?

1. Oprávnenie podnikať

Na začiatok stačí živnosť, predmetom tohto článku nieje výpočet odvodov, alebo rozdiel medzi živnosťou a s.r.o., ak v tom zatiaľ nemáte jasno, odporúčame preštudovať internetové zdroje na túto tému

2. Dodávateľ tovaru pre eshop

Veľa začínajúcich podnikateľov chce začať predávať, no nevie čo, resp. nevie nájsť správneho dodávateľa.. Pre všetkých z vás, ktorí sú na tom podobne sme pripravili systém, ktorý združuje dodávateľov tovaru rôznych žánrov a umožňuje s nimi nadviazať spoluprácu (bezplatne). Viac na www.affilnet.sk, alebo v krátkom prezentačnom videu:

Tovar týchto dodávateľov je možné automaticky importovať do Vášho budúceho eshopu bez toho, aby ste ho museli prácne po jednom a stále ho aktualizovať, ale o tom neskôr. Od týchto dodávateľov je možné tovar odoberať klasicky veľkoobchodne, formou preposielania objednávok alebo formou dropshippingu, viď ďalší bod.

3. Forma spolupráce s dodávateľom

Bežne spolupráca funguje formou veľkoobchodu, teda nákupom tovaru na sklad vo väčšom objeme, čo Vám zabezpečí výhodnejšie ceny a možnosť z niečoho tvoriť základ marže.

Keďže vývoj ide do predu existujú aj iné, výhodnejšie formy spolupráce, ktoré sú vhodné obzvlášť pre začínajúcich podnikateľov, konkrétne:

Preposielanie objednávok

Vašou úlohou je len riešiť marketing v eshope, objednávky sa preposielajú dodávateľovi a ten Vás za to odmení províziu z každej objednávky.

Dropshipping

Je to obdoba bežného predaja, výhoda spočíva v tom, že tovar nieje potrebné skladovať a ani riešiť expedíciu.

Vo vašom eshope dostanete novú objednávku, tovar objednáte u dodávateľa, ktorý ho miesto toho aby ho posielal vám, pošle ho rovno vášmu zákazníkovi.

Šetríte čas – skrátenie dodacej lehoty, šetríte prostriedky – nemusíte nakupovať vo veľkom na sklad, šetríte svoj čas – nemusíte riešiť balenie a expedíciu tovaru.

V oboch prípadoch nieje potrebné nakupovať tovar na sklad a riešiť balenie a expedíciu tovaru. Pri preposielaní objednávok sa dokonca nemusíte starať ani o riešenie prípadných reklamácií.

Podrobné predstavenie rozdielov medzi preposielaním objednávok, dropshippingom a klasickým veľkoobchodnýn nákupom sa dozviete z dole uvedeného videa.

4. Technické riešenie – tvorba eshopu

Musíte disponovať “programom”, resp. systémom, ktorý Vám zabezpečí  funkcionalitu internetového obchodu.

Na slovenskom trhu pôsobí celý rad firiem, ktoré ponúkajú založenie internetového obchodu. Rozdiel medzi nimi je okrem toho cenového hlavne v skúsenostiach, ponúkaných službách a ich kvalite. Internetový obchod sa v našich končinách dá zhotoviť v cenovom rozmedzí 500 – 5000€.

Ak hľadáte vhodný kompromis medzi cenou a ponúkanou funkcionalitou, vhodné je obzrieť sa po tvorcovi eshopu, ktorý robí tzv. krabicové riešenia, teda funkčná časť eshopu alebo dizajn je čiastočne predpripravený. Funkčne ani dizajnovo o nič neprídete, naopak dostanete riešenie, ktoré je overené, vyladené a pripravené práve pre vás.

Pri výbere eshopového riešenia by ste mali myslieť na to, či obsahuje nasledovné funkcie: prepojenie s porovnávačmi cien, možnosti automatického importu tovaru od dodávateľa (ak samozrejme nechcete stráviť celé týždne ručným napĺňaním eshopu, alebo ak neplánujete predávať špecifický malý sortiment produktov), prepojenie na online platobné brány, skladovú evidenciu, SEO optimalizáciu a mnoho ďalších funkcií a služieb.

ako zalozit eshop

V neposlednej rade sa pozerajte na referencie, ktoré dodávateľ má, ako dlho je na trhu a ako dlho na ňom ešte plánuje ostať :). Spolupráca s tvorcom eshopu by nemala byť jednorázová.

Ak to s eshopom myslíte naozaj vážne a chcete aby sa Vám rozrástol, určite bude vyžadovať údržbu pri prípadných vylepšeniach v budúcnosti. Taktiež myslite na to, že z Vašej strany vznikne nespočetné množstvo otázok pri zoznamovaní sa s eshopom, takže tvorca eshopu by vám mal byť vžd po ruke.

5. Webhosting a registrácia domény

Webový server a doména, kde bude eshop na internete dostupný. Ide o výber prevádzkovateľa webhostingu – teda webového servra, kde bude Váš eshop umiestnený a registráciu domény, teda názvu eshopu.

tvorba eshopu

Obe služby patria k nákladom na réžiu, teda tieto služby bude potrebné platiť na ročnej báze. Štandardná cena za webhosting je v rozmedzí 30 – 100€ / rok. Doména 10 – 20€ / rok. Na webhostingu by ste rozhodne šetriť nemali. Ak zvolíte nesprávneho dodávateľa webhostingu ľahko sa môže stať, že sa Vám eshop bude pomaly načítať, alebo že bude často nedostupný, a to určite nechcete nie ?

Výber týchto služieb obvykle robí tvorca eshopu, nakoľko on by mal vedieť najlepšie, ktorý dodávateľ je najviac kompatibilný s jeho eshopovým riešením.

6. Propagácia eshopu

Toto je veľmi obšírna téma, takže len stručne na záver. V zásade existujú 2 formy propagácie eshopu. Aktívna a pasívna forma.

zalozenie eshopu

Aktívna propagácia eshopu – sem patria tzv. PPC reklamné kampane, teda reklama, pri ktorej platíte za kliknutia na váš reklamný pútač. S takouto formou reklamy sa ako prevádzkovateľ eshopu často krát stretnete pri porovnávačoch cien (tie ponúkajú samozrejme aj neplatené programy), v Google vyhľadávaní, alebo na rôznych tematicky zameraných portáloch.

Pasívna propagácia eshopu – sem patrí tzv. SEO optmalizácia = optimalizácia pre vyhľadávače, budovanie spätných odkazov, písanie tematcikých článkov na blogu a iné činnosti. Jednoducho ide o formy reklamy, ktoré je potrebné budovať postupne priebežne, väčšinou bez nutnosti vynaložiť väčšie finančné prostriedky.

Zakladáte eshop ? Potrebujete sa nezáväzne poradiť ? Kontaktujte nás, radi Vám bezplatne poradíme.

Či už sa rozhodnete pre naše technické riešenia alebo pre konkurenciu, želáme vám veľa úspechov v online podnikaní !

Copyright © 2011 - 2017 | NajReklama s.r.o.